tisdag 8 februari 2011

Himmel och helvete

Fredag morgon och Lars ringer och meddelar att han har fått punktering, på Resarö =) så han sitter och väntar på bägare! Ungefär samtidigt så knackar det på dörren och där ute står det två hantverkare och vänligen meddelar att man ska komma och bila upp vårt badrum nu... men jag får fem minuter på mig att städa undan allt, tack för det!

Mitt i allt detta så ska Svea sova två nätter hos mormor och jag är mitt uppe i packning till henne. Jag och Lars ska på bröllop till Söderhamn =)

Hantverkarna får min nyckel eftersom vi ska iväg och vid tio så drar dom på lunch. Stressad som man är tänker man kanske inte hela vägen för det man inte har i huvudet...
Vagnen står i garaget och jag har ingen nyckel. Kommer på att jag kan ringa Peter som har en extra till oss, tur för mig så är han hemma så jag åker dit. Hämtar nyckeln och ska åka hem och låsa men då är det isgata och jag kommer inte upp från deras infart =) Så in till Peter och han får klä på Edvin och sedan hjälpa mig att köra ut bilen.

Det är dessa lägen man är tacksam för att man ska iväg på något kul! Svea var som sagt hos mormor och Gösta hela helgen vilket hon klarade galant och enligt mamma så var det inte ett enda gnäll under hela helgen. Vi var på ett fantastiskt roligt bröllop så alla var nöjda och glada.

I morgon så bär det av på nya äventyr och vi åker till Sälen, farmors 60-års present, eftersom jag fyller på fredag hoppas jag vi också kommer fira mig =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar