måndag 23 augusti 2010

Sundsvall T&R

Helgen som var sitter fortfarande i kroppen som en blytyngd och gör allt väldigt jobbigt. Vi hade den årliga TUR spelen med jobbet. För er som inte har jobbat på PWC så är alla på företaget bjudna och i år så var det 2400 personer. Det är olika städer som håller detta varje år och programmet ser nästan alltid likadant ut. Det är fest på fredagen när man kommer, oftast någon artist som spelar. Lördagen så är det aktiviteter, vad än man väljer... fotboll, hockey, bad, streetdance, boule, golf.... ja det finns MASSOR att välja på. Kvällen är det galamiddag och sedan party på kvällen.

Jag dricker inte lika mycket sprit (rättare sagt vin el öl) som jag gjorde BS (before Sveee) och när man går al in så tär det på kroppen. Vi skippade bussen och tog egen bil till Sundsvall i fredags, Lars lämnade av mig i Sollentuna hos min kära kollega Pernilla. När vi hade kommit till Uppsala så hade Mattias och Jonas knäckt första ölen.

Kvällen så fick vi lite mat och hängde vi på hotell Södra berget och på kvällen så spelade Takida. Men jag som rantar runt på Resarö hela dagarna slängs plötsligt in i ett rum med 2400 personer blir lätt virrig =) Grymt roligt, men tyvärr så höll inte Takida måttet!!!
Lite trött på lördagen =) så stod klockan på 07,00 och efter frukost var det dags för street dance. Måste erkänna att jag hade lite jobbigt med alla snurrar =)
Kvällen kom och efter lite förfest hos IT bar det av till galamiddagen där det serverades tre rätters och lite halleluja stämning (det var 40-års jubileum). Kvällen sedan vart mestadels letande på människor och lyssnande på Pandora (för er som inte kommer ihåg klicka på namnet). Kvällen avslutades i sann Tälje anda med en kebab med bröd!

En härlig helg som, som sagt fortfarande sitter kvar i kroppen! Svea hjärtat har haft det bra med pappa hos farmor och farfar i Nyköping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar