tisdag 7 september 2010

Babysim och fint besök



Vi har varit på babaysim nu två gånger och det är sååå mysigt =) Första gången så var Lars i vattnet och förra gången så var jag och badade. Svea tycker det är jätte mysigt och är glad mest hela tiden. När Svea är glad och skrattar så tar hon ut tungan, vilket gör att hon sväljer halva poolen. Vi har inte berättat för instruktörerna att Svea har ds, och det kanske är dumt... men jag orkar inte heller hela tiden behöva berätta det! Jag orkar inte behöva rättfärdiga Svea hela tiden, eller att man ska behandla henne olika än dom andra barnen, hon klarar sig minst lika bra som dom andra på babysim.

Min kära vän Anna var ute och hälsade på och Svea fick super fina kläder och en handgjord kanin (från Lettland) som nu är favoriten av leksaker. Lars var iväg på flyttbestyr medan vi tjejer hängde hemma och tog igen en hel massa skvaller som vi missat eftersom det var alldeles för länge sedan vi sågs =)







2 kommentarer:

  1. Så mysigt och vilka fina bilder! Jag tycker inte heller man måste säga något om ds om det inte är relevant. Lika lite som man hade berättat om hon hade varit allergisk mot gräs =)

    SvaraRadera
  2. Ingen ska behöva rättfärdiga någonting alls. Förbud och straff skapar bara tryck att rättfärdiga och förhindrar därmed bättring. Se topicsidan "Advice of ways to stop justifying" på http://purescience.wikia.com eller den svenska översättningen "Tips för att sluta rättfärdiga" på Ren vetenskap Wiki.

    SvaraRadera