tisdag 13 juli 2010

Het, hetare, hetast!


Runt 32 grader har vi haft i ganska så många dagar nu, och jag vill ABSOLUT inte klaga (det var ju inte länge sedan jag drog vagn i snön). Däremot så tycker jag synd om Svea som inte är riktigt sig själv i denna värmebölja. Vi har försökt att hålla henne sval med att bada henne i hennes lilla balja i skuggan.

Vi har varit på stranden hela dagarna och igår hälsade vi på hos min syster yster och Sveas kusiner. Väl hemkommen så ordnade Lars god mat och när det sedan var dags för sänggång så hade vi 30 grader på övervåningen och vart enda fönster på vid gavel. När jag väl lyckades somna så vaknade jag av åska och regn och fick springa och stänga alla fönster!

Men som sagt så vill jag inte klaga!!! Vi har 15 min gång till Överbybadet där vi mest hänger och även besöker för kvällsdopp.

På fredag bär det av söderut och jag och Lars ska på bröllop i Kivik. Svea ska få hänga med sin mormor och bonus morfar ute på landet och det kommer bli ett stort test för mig och Lars. Vi har inte varit ifrån Svea så här länge någonsin! Däremot så ser jag fram emot två nätter själva och två morgnar där vi kan få sova ut båda två.

här ska Svea få hänga i väntan på sin mor och far.... värre kan man ju ha det =)

Lars har fått låna en bil från jobbet så vi kommer att åka nya fiiiina saaaben till Kivik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar