fredag 9 juli 2010

En liten lång resa!





Jag och Svea har varit borta under hela veckan. Vi har åkt med min mamma och min systerson till Västkusten och hälsat på min mormor och morfar. Vi åkte tidigt måndags morgon och var nere på eftermiddagen.

Måste lägga in en liten parantes! Många gånger så har man kuskat E4:an söder ut mot Malmö och antigen har man svängt av mot Helsingborg eller far vidare mot Göteborg vid Jönköping. 9 fall av 10 så stannar man på MC Donalds för att vägkrogarna är ännu äckligare. Vi prövade vår lycka vid Dinner i Ödeshög och för alla er semesterfirare som åker förbi - stanna! Det var bra fräsch mat =)


Det är så fantastisk miljö nere på Västkusten men dessvärre så tycker jag inte att det är så bra väder! Nu har vi inte fått något regn på oss men det har varit runt 20 grader medan det har varit närmare 30 här. Vi har spelat minigolf, vi har badat, vi har ätit god mat, vi har hälsat på min syssling och vi har kollat på fotboll. Sveas kusin Victor har tagit jätte bra hand om henne och varit helt fantastisk när han har gosat med henne, han har gett henne leksaker och kramat om henne.

Lars har ju inte varit borta från Svea så här länge och vi har alltid hjälpts åt. Så när hon inte sover så bra på tre nätter så är man ganska så slut. Jag är ju bortskämd med att hon sover hela nätterna! Man blir också uppmärksammad om vilken hjälp det är att vara två hemma. Samt en stor ödmjukhet för dom som är ensamstående. Sista natten sov Svea bra men jag har åkt på en svullen hals så jag hade svårt att sova.

Igår kom vi hem! Oj va härligt det är... för utom den sablans halsen som har hållt mig uppe hela natten och som säkert är anledningen till att Alvedonen går som smör i solen för utan den är det en liten rackare som sitter innanför mitt pannben och trummar med en STOR hammare.






3 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder! Jag önskar att jag hade kunnat vara med er!!! Jag vill gärna ha fler bilder om du har gumman!!! Nu börjar vår semester. Vi är på landet hela veckan om du och Svea vill komma ut och bada med oss!!! SAKNAR DIG syster yster!!! KRAM Maria

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem! Hoppas vi kan ses en dag i veckan! Kram Sofie

    SvaraRadera
  3. ( Ps. Vi har grillat här varje kväll och suttit ute och insett att ni borde bott kvar här!!! :)

    SvaraRadera