torsdag 20 januari 2011

Hatten av, ingen sömn!

Andra veckan på jobbet är avklarat och det har gått med bravur =) Självklart är det en chock att komma tillbaka och sätta sig framför en burk i 8 timmar, när man annars får den timmes ljus som nu är på dan samt frisk luft. Jag har fått byta kontor och sitter numera på vårt kontor i Täby (tidigare hade jag kontoret i stan) där jag förra veckan fick ett fantastiskt mottagande med blomma på bordet och bjud lunch.

Under denna period så har vi också börjat med 5 min metoden på Svea, vilket har fungerat bra! Tidigare vaggade vi henne till sömn men ärligt talat så fungerar det inte i längden =) samt att mina handleder är smått trasiga. Till detta hör också att Sveas farmor har varit här när jag har jobbat och tagit väl hand om henne. Men det är mycket förändringar i den lilla krabatens liv, och dom sista dagarna har hon vaknat 05, 04, och igår 02,30 och vill ha välling. Sedan har hon varit vaken någon timme... ok när man är föräldrarledig men SÅDÄR när man ska upp och jobba och sitta i möten.

Nästa vecka börjar dom också på vår tvåårs besiktning arbete, vilket betyder att vi måste få ihop alla möbler i samtliga rum i mitten och täcka!!!! Skönt att få gjort, sjuuuuuukt dålig tajming.

Måste också lägga till.... fick en kommentar på förra inlägget från "Markus" som hade en fyra månaders med DS hemma. Att bara en person säger att dom får lite stöd från denna blogg gör mig varm i hjärtat, och får mer inspiration att fortsätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar