måndag 10 januari 2011

Ibland blir man trött

En sjukvecka kan lätt tära på humöret och på tålamodet. Som vanligt så övar vi, denna gång att hon ska ge tillbaka det hon får av mig. Gång på gång så lägger hon leksaken åt andra hållet mot vad jag ber henne om. Tillslut så tryter mitt tålamod och jag avbryter övningen, jag orkar helt enkelt inte.

Ibland önskar jag att det kunde komma LÄTT att det "bara händer" som många andra föräldrar har det. "Oj nu ställde sig mitt barn upp" ""Nu går hon" osv. För oss känns det just nu som att man måste jobba med allt och inget kommer enkelt. Självklart vet jag att det inte är Sveas fel och att det bara är en fas som jag går igenom, men det känns lite tungt just nu.

Till det så har en liten tjej på Tittut kommit jätte långt med sina tecken, vilket är super kul att se. Men att få höra att dom övar runt 2 timmar per dag gör ju att man får lätt ångest. Vi är inte i närheten av det. Vi gör lite tecken när vi sjunger och lite sporadiskt. Det får bli mer hårdkörning nu!!!


Svea är ute och spatserar, här i Sälen samma kväll som hon sedan blev magsjuk!!!!


Jag och min kära syster yster i stugan i Sälen

4 kommentarer:

  1. Glöm inte bort att du är en fantastisk och grym mamma!!! kram,Anna

    SvaraRadera
  2. Håller med Anna! Dessutom är jag säker på att ni gör tillräckligt och mer därtill för Svea!!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  3. Jag har en son på 4 månader med DS och jag vill bara säga att din blogg verkligen är en inspiration.

    SvaraRadera
  4. Hej Markus,

    Va skönt att höra.... jag vet vad ni går igenom och skulle du vilja prata så är det bara att höra av er, min mail är cecilia.lallerman@spray.se

    SvaraRadera