fredag 20 maj 2011

Ett bra program

L har åkt till London och Svea har gått och lagt sig. Jag sitter och flippar mellan kanalerna när jag helt plötsligt får se en titel på Svt som är "född att vara annorlunda" och eftersom det var några minuter kvar gick jag självklart in på Svtplay för att se hela programmet.

Jag vet med mig att jag kanske inte är mogen för detta, fortfarande! Men jag kan inte hjälpa mig... som när jag var höggravid och hade någon form av fetisch att titta på Förlossningstv, kanske inte det bästa när man snart ska gå igenom det själv!!!

Programmet handlar om sex barn med olika former av handikapp, där en liten kille har DS. Det SKÄR i hjärtat när hans föräldrar säger att han inte har några kompisar när han kommer hem från skolan. Jag vet att man inte ska jämföra, jag vet att man inte ska dra paralleller men vi vet inte vad som komma skall. Vi vet inte om Svea kommer gå i skolan, om hon kommer spela fotboll eller om hon kommer få vänner. Och det skrämmer mig.

http://svtplay.se/t/156906/fodd_att_vara_annorlunda

4 kommentarer:

  1. Fint att du delar med dig av dina tankar... Varma kramar S.

    SvaraRadera
  2. Alla barn har rätt att gå i skola oavsett handikapp

    SvaraRadera
  3. När jag skriver "skolan" så är det "vanliga" skolan för mig... jag menar att vi inte vet om hon kommer gå i vanliga skolan eller säkrskolan!!!

    SvaraRadera
  4. Förstår dig. Vi känner precis samma rädsla med vår Olle(8 månader och DS) och hans framtida sociala relationer .

    SvaraRadera