tisdag 8 juni 2010

Är jag tant?!?!?!

Igår så var jag och Svea och hängde med gamla grannen Sofie i Vaxholm, en jätte mysig dag. När vi sedan skulle åka hem så passade jag och Svea på att ta en lång prommis. Väl vid ICA på Resarö så möter jag en flicka i tio års åldern på cykel som står på trottoaren. Hennes kedja har hoppat ur och jag frågar om hon behöver lite hjälp. Hon vill gärna ha det och jag hjälper henne att haka på kedjan igen. Hon tackar så mycket och säger att hon måste ringa till sin mamma som då inte behöver hämta henne.

Vad säger denna lilla flicka till sin mamma när hon ringer? "Hej mamma, det var en tant som hjälpte mig så du behöver inte komma"? "Hej mamma, det var en tjej som hjälpte mig"

hmmm.... har man gått och blivit "tant"?!?!?!?!

1 kommentar:

  1. Haha!! Vad sjukt, det hände typ samma grej för mig idag. Var på Ulriksdals slott och behövde låna deras toa. En tjej rycker i dörren när jag är där inne och frågar vem som är inne på toan. När jag öppnar och går ut säger hon till sin kompis "aha, det var en dam där inne".

    En DAM!!!???

    Jaja, lets face it. Man är ju 31... haha.

    Tack för igår! Kommer gärna ut snart igen, kanske tar med min vilding då... KRAM!

    SvaraRadera