torsdag 10 juni 2010

Habiliteringen!


Igår var jag och Svea på habiliteringen i Täby, när vi kommer in så sitter det en kvinna i väntrummet och jag gullar med Svea. Efter ett antal skratt från Svea så blir kvinnan intresserad av vad vi höll på med och tittar. Hon frågade vad hon hette och jag säger Svea, "Aha är det Svea" får jag till svar. Det visar sig att detta är en kvinna som har ett tvillingpar, där en har ds, och bor i Djursholm, hon har tydligen hört talas om mig! Detta har ju hänt förut också, jag var på BVC i Mörby och en kvinna undrar vad Svea heter, jag säger och hennes respons... "Östman"... Ehhhh ja! Då är det Lars föräldrars, kompisars dotter som Lars också har gått i skolan med.

Vi träffade sjukgymnasten som tyckte att Svea gjorde framsteg och gav oss några nya övningar. Logopeden vart mycket konfunderad över tandläkarens handlingar när vi var där men gav oss en liten tandborste som vi kan göra övningar med. Sedan var det besök hos kurator och psykolog för en liten pratstund. Det vart en kortis för jag kände verkligen att jag inte har något som jag behöver få ur mig, däremot så är man tacksam över att dom finns!

Helgen går i familjens tecken... vi är själva!!!! Bara vi hela helgen!!!! Vi ska fixa hemma, äta lite god mat, gå på promenader och bara vara och njuta av vårt hem. Så här fint är det nu när gräset har kommit på plats.























Svea har fått jätte fina mattor att leka på av morfar så jag har ordnat en liten lekhörna till henne så hon kan rulla runt och mysa i





1 kommentar:

  1. Hon är ju helt fantastisk min lilla guddotter!!! Jag längtar efter er nu!!!
    Vi ses snart! Kram Maria

    SvaraRadera