tisdag 15 juni 2010

bra eller anus










Sveas favorit - hunden!



Solen tittar fram mellan träden på morgonen och utanför fönstret är det grönt och fint. I rabatten så växer bondbönorna så det knakar och på framsidan så planteras det häck. Till lunch så är det prommis till Vaxholm med efterföljande lunch som gäller. Till kvällen så är det besök hos Sveas polare Edvin för att titta på fotboll och kanske bada lite badtunna.

Visst är det ett fantastiskt liv vi har flyttat till, vilket säkert har framgått i tidigare blogginlägg. Besök i helgen från stan noterade tystheten som råder när vi satt ute på altan och njöt i solen.

Men att klockan halvtvå på natten stå och vänta på bussen till Vaxholm som går 45 minuter senare är... Anus! Igår så pratade jag med min kära syster som med en hårt arbetande man har svårt att få schemat att gå ihop, skulle behöva hjälp att hämta på dagis någon dag. Det tar mig över två timmar att åka kommunalt till syster enkel väg - vilket gör att jag längre inte hämtar grabbarna som tidigare... Anus! Jag har ju hämtat grabbarna från dagis, när syster haft tufft under många år och jag saknar det, nu när jag också har tid att kunna göra det!

1 kommentar:

  1. Söta söta Svea! Skulle gärna vilja få ett kort på Svea. Vi kanske kan lösa det någon dag? Vi ses ju i nästa vecka iaf. Jag ringer dig imorgon.

    By the way, hela livet består av bra eller anus. Man kan inte bara få bra tyvärr. Men jag vet att eran bra-sida överväger anus-sidan, och det är det som är det viktigaste.
    Kram kram

    SvaraRadera