måndag 21 juni 2010

Diarré och bröllop.... i den ordningen!

Det var länge sedan jag skrev nu... då förra veckan var en tuff vecka. Den inleddes med att Svea fick diarré och stackars lilla tjejen bajsade sådär 15 gånger dygnet. Kulmen kom på torsdagen när vi skulle till BVC och inget hade förbättrats. Min inställning till att sitta 30 min på en buss med en unge som skrek var inte direkt positiv. Svea hade då feber, slö och ont i rumpan så efter det sjunde samtalet med vårdguiden så åkte vi till Danderyds.

När jag bestämde att vi skulle åka in så överöstes jag av en otrolig sårbarhet. Jag ville inte åka kommunalt till sjukhuset med en liten flicka som inte mår bra och har feber. Att jag sedan inte hade sovit på tre nätter förhöjde denna känsla med sådär hundra gånger! Just i det tillfället så ringde min älskade mor och genast blev jag fem år igen och ville ha min mamma här. Som hon är så kryper hon ur sitt eget skinn för att hjälpa och hon var nästan utanför dörren och på väg hit innan jag fick lugna henne. Lars var då på väg hem för att köra in sin lilla familj till läkaren.

Med en hel massa husmors tips så åkte vi från Danderyds med en salva och en erfarenhet rikare. Sedan dess så har vi matat Svea med massor av banan, morötter, blåbär och jordgubb... vilket har dragit ner toalettbesöken från 15 till 4 gånger! Det går åt rätt håll =)









Lördagen var det bröllop i Nyköping och det blev en hejdundrande fest. Vi stod på stolar, sjön allsång, dansa långdans, drack violshots och skrattade hjärtligt till brudgummen på sin svensexa. Bandet spelade till klockan 02 och två gånger så tjoade vi tillbaka dom, fick skumpa fläckar på klänningen och hade riktigt ont i fötterna vid kvällens slut! Stort tack till brudparet för en super kväll!

Nu har Lars semester och vi ska försöka att njuta av hem och trädgård. I morgon så står planering av tjejhelg på schemat. Vi är sju tjejer som sparar pengar och en gång per år så träffas vi en helg och gör något. Detta är den 5:de gången och det är lag Stockholm som ordnar!!!!


Mina underbara vänner!!!!

2 kommentarer:

  1. Sååå skönt att sva är bättre!!! Hoppas att du får sömn så att du känner dig stark, cissi!!
    Det är inte kul när ens barn blirsjuk....man känner sig så hjälplös och sen så är det så svår att veta hur barnen känner sig!!
    Vad kul att ni ska planera tjejhelgen!!!!!!!!
    Som man längtar!!
    Ta hand om er och krama din mam och fina doter!
    kramar Lisa

    SvaraRadera
  2. Usch va jobbigt att inte vara bra i magen =( Skönt att det ordnade sig. Kram Malin

    SvaraRadera