tisdag 8 juni 2010

Helgen kom och gick i ett jihuuuuu

Lördag morgon och vi är på väg till Malin och Olof för att sedan åka till Bromma flygplats, jag är nog lite nervös.... hur det kommer att gå, kommer Svea att klara av att flyga. Inte gentemot mig själv men mot alla andra i planet hur larvigt det än låter. Än så länge har vi dessvärre inte råd med ett eget jetplan ;)

Svea fick hänga i sin babybjörn och jag svettades =), väl på planet så gav jag Snofsan lite mat i starten (fick tips från kollega) och efter det så slocknade hon. Som tur var så hade jag mina underbara vänner med mig som hjälpte mig att bära, för både dit och hem så somnade hon och jag hade inte hjärta att väcka henne.

Jag och Svea blev hämtade av Camilla och körda till Lisa. Festen kom igång vid tre och när alla släktingar hade lämnat för kvällen så drog festen igång på allvar. Jag hade fått låna en vagn av Camilla till Svea som jag försökte söva henne i men totalt under hela dagen så sov hon kanske en timme! När klockan blev halv tolv och Svea inte nära till att sova så jag gav upp och tog med henne till sängen. Wilma vaknade kvart över fem, jag hade lite mer tur och Svea sov till sju, tog upp henne och sedan sov vi vidare till nio.

Summa summarum = går bra att flyga, jobbigt att vara på fest med en liten kotte som inte vill sova och att man inte kan slappna av. Men det är alltid lika kul att komma till Skåne och man känner sig alltid så välkommen hos familjen Svensson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar