måndag 12 april 2010

Andas ut

Efter en lång vecka med mycket packande så gick hela flytten i lördags och nu har vi alla möbler och saker i ett hem, vi hade frånträde i går och köparen godkände städningen... otroligt skönt!

Jag är så tacksam för all hjälp vi fick denna flyttdag men en stor eloge till min underbara mor som var överallt hela tiden och styrde upp flytt, städning, körning, lunch osv. Jag önskar att jag hade hälften av hennes energi!

I kväll så ska vi på teckenkurs för första gången. Barn med ds kan ha svårare med att börja prata och därför så pratar man med tecken, förhöjer nyckelorden så att barnen kan kommunicera och inte behöver bli frustrerade. Så det är kurs varje tisdag sex eller sju veckor framöver.

Det händer mycket nu känner jag när jag väl sätter mig och skriver vid en fungerande dator, (tjohooo) på fredag får vi besök från Örebro, när en av Lars vänner och sambo kommer och hälsar på. Dom avlöser ett annat par som kommer på lördag och hälsar på. Jag kan ha lite ångest för att vi inte kommer att ha något i ordning när dom är här. Jag vet att det är knäppt, men jag tror att det mycket handlar om min uppfostran, när folk kommer på besök ska man ha välstädat och dukat bord. Allt för att folk som kommer hit ska trivas, men det kan ju göra att man slår knut på sig själv. Ska försöka lägga band på mig själv och inte sätta upp alla tavlor utan Lars, eller innan vi vet vart dom ska vara!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar