onsdag 14 april 2010

Tecken kurs



Igår kväll så gick vi på vår första tecken kurs, här samlades föräldrar som hade barn med olika typer av diagnoser. Det var skönt att se ett bekant ansikte i form av Ingrid och hennes Emil. Det började ganska så enkelt med en film och lära sig att man endast kommer förhöja nyckel ord med hjälp av tecken.

Mitt i allt så skulle självklart Svea äta och vart ganska så förbannad. Hon har en förmåga att vara som en armerad bomb, plötsligt kommer man åt knappen och då går larmet och sedan smäller det. Men Lars fick vara kvar i salen och jag gick ut för dom lärde sig alfabetet, vilket jag kan stoltsera med att jag kan. När sedan fikat kom så fick jag också jätte bra kontakt med en annan super trevlig mamma, som har en son med ett väldigt ovanlig och ärftlig muskelsjukdom.

Det var en ganska så mysig stämning på kursen, det kändes lite som vi mot världen. Som en speciell klubb som man har blivit inbjuden till och hit får inte föräldrar med "vanliga" problem komma in. I och med att jag har varit ganska så förnekande (har inte gått bort helt) så var den reaktionen från min sida väldigt skönt, som lite av en acceptens av ds.

Nu har vi fått hemläxa tills nästa gång som är att hitta på ett tecken för Svea, vilket vi redan har, som är bokstaven S. Eftersom jag går runt och kallar henne trollet hela tiden funderar jag på att ändra det, men det kanske inte heller är så bra nu när vi har gjort S - tecknet hela tiden!


1 kommentar:

  1. Hoppas att du och min favorit tjej mår bra i solen i nya huset! SAKNAR SVEA nu och dig oxå förstås,lillstrumpa!
    Hoppas att vi ses snart! KRAM Syster yster

    SvaraRadera