fredag 16 april 2010

Rörigt till max



Igår kväll så var jag och Lars i fixar tagen och skulle försöka sätta upp saker till helgen då vi får besök, fredag, lördag och söndag. Mitt i detta riva upp kartonger, ränna runt för att hitta skruv och plugg, och borra upp hyllor så får Svea ett totalt utbrott.

Lars flyttade på henne från sin babysitter till soffan och då vaknade hon. Sedan gick det inte att lägga ner henne för då fick hon ett utbrott som hon aldrig tidigare haft. Svea har aldrig tidigare gråtit men igår så fällde mitt lilla underverk några tårar. Vi tog tempen och sedan fick hon mat, vilket gjorde att hon lugnade sig och sedan somnade hon.

När vi gick och la oss så sa Lars att han hade hört mig säga "snälla gumman mamma orkar inte mer" och då hade hon kanske gråtit i två timmar. Mina tankar går till dom föräldrar som har kolik barn eller öronbarn som min systers äldsta son.

Idag kommer min pappa och ska hjälpa oss att bygga klädkammare, tjohooo nu slipper vi bo i resväskor =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar