måndag 15 mars 2010

Blev inte riktigt som jag tänkt!


Hemmet var städat, barnet var badat, mamma på bra humör och solen sken! Såg ut som det skulle bli en riktigt bra fredag. Tessa min gamla vinhagga =) kom ganska tidigt och vi fick lite tid att ta igen en del som har missats dom sista tre åren. Sedan kom Malin, med dotter Hedda som är 1 dag yngre än Svea, och efter det kom min älskling Lars hem och berättade att han hade fått befordran på jobbet. Detta kommer inte bara märkas på hans arbete men också i lönekuvertet, otroligt skönt när jag är hemma mammaledig och vi har köpt hus. Lars var däremot tvungen att lämna hemmet för den stundande återträffen. Strax efter han lämnade kom Sara och Jenny, alla var samlade!

Under middagen så börjar jag få ont i magen, vilket eskalerar och jag är sedan tvungen att kräkas. Förra gången detta hände mig var ungefär fem år sedan!!!! Inte heller gick illamåendet över för att allt kom upp, så genast fick den trevliga kvällen ett abrupt avslut. Dessvärre fick jag inte tag på Lars till en början men när han väl svarade och hörde vad jag sa så kastade han sig i en taxi. Sedan låg jag över toalettstolen resterande delen av natten!

Lördagen som skulle vara i melodifestivalens tecken kom av sig också. Det fick intas i liggande ställning med ett glas Proviva där vinet skulle vara.

Tacksam för inbjudan från våra vänner på Resarö där vi hängde igår och jag fick en rejäl dos med luft. Grillning och en långprommis i vårsolen gjorde gott för skälen. Nu är det uppladdning för nästa helg, i hopp om att den blir bättre! TJEJHELG!!!!!!!!




En underbar frotté handduk från mormor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar