onsdag 17 mars 2010

Böcker och planering!

I och med Sveas diagnos har jag hittat böcker som jag annars aldrig hade läst. Fick dessutom en bok som heter Prins Annorlunda som jag håller på att plöja nu. Det handlar om en familj som får en liten kille med ds och som sedan får veta att han har hjärtfel som borde ha opererats. Visst är det en sorgsen historia om familjen som kämpar mot alla odds. Jag är däremot mer fascinerad över historien innan dom får redan på hjärtfelet. Deras vardag, hur blir det när deras lilla son kommer upp i ålder, problem som dom stöter på längs vägen.

Så sitter jag och läser i sängen och kommer på mig själv med tankar om deras lilla son. Han har ju hjärtfel, han har ju slapphet i munnen, han vill inte ha gomplattan, och detta har ju inte Svea. Jag tror att jag fortfarande kommer i en tankebana att vår dotter kanske har ds men utöver det så är det inga som helst problem. Jag vet inte om jag har accepterat det faktum att det kommer dröja längre innan vår dotter börjar gå, prata, skratta, hoppa. Och vem vet det kanske det inte behöver göra heller, det sista som lämnar människan är hoppet!

På fredag bär det då av till Malmö och den årliga tjejhelgen! Tidigare så har resor betytt glädje och förväntan men nu känns det mer som nervositeten tar överhand. Hur mycket kläder bör vi ta med, kommer det gå bra att åka bilen så långt, en massa tankar och planering som ska till. Tiden när man packade sin väska och största bekymret vad man ska ha på sig på kvällen är borta. Sedan ska vi också till Sälen direkt efter vilket gör att vi ska hem och vända och behöver packa till det också.



Min mamma som tar hand om Svea, ska
med till Sälen får se vem det blir jobbigast för =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar