lördag 27 mars 2010

Borta bra men hemma bäst!

Nu har Svea fått smaka på att resa i bilen och det är rejält, först tog vi oss ner till Malmö, sådär 60 mil på fredagen. Tjejerna (jag och Svea) hängde i baksätet, Lars och Olof satt och tjattra i framsätet. Svea tog det cool lugnt och vi kom fram snabbare än bilen som inte hade barn =)

Sara, Malin, jag, Anna, Lisa, Mia och Annika

Jag fick en fantastisk helg med mina underbara vänner och en riktig rehab i form av SPA, till det en massa goda middagar och gott vin. Hemma hos värdparet så hängde Lars och Svea med Lisas man Niklas och deras dotter Wilma. Tänk att man har en man som åker med över hela Sverige för att ta hand om år dotter så att mamma ska få roa sig! En stor eloge till Niklas och Lars!
Niklas, Wilma & Lars, Svea


På söndagen var det tillbaka dom 60 milen, hem till Stockholm och packa om för resan till Sälen på måndagen.

Väl uppe i stugan så möttes vi av Sveas mormor och bonus morfar - Gösta. Även denna gång gick det otroligt bra att åka i bilen.

Veckan i Sälen har vi bland annat lämnat Svea för första gången och låtit mormor tagit hand om henne. Vi fick gå och njuta av en femrätters Italiensk matkonst själva! Det kändes verkligen som lyx, att bara kunna sitta och njuta av maten och inte lyssna efter bebis skrik. Däremot så visade det sig att jag fortfarande är lite nojig eftersom jag kände mig tvungen att ringa hem en gång för att kolla att allt var i sin ordning, förstås när Lars var på toaletten så att jag verkade så hysteriskt som jag faktiskt kände mig. Sedan har vi fått åka lite skidor på dagarna, som har resulterat i att jag har grymma skavsår på hälarna och träningsvärk i ljumskarna =)



Nu är det bara två dagar kvar tills dess att vi får nycklarna och nya huset!!!!! Packningen går sååååådär....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar