måndag 29 mars 2010

En spruta i varje ben


Måndag morgon och jag får väcka Svea för att ge henne mat och sedan åka och lämna Lars på jobbet. Därefter så drog vi in till stan, och till Björn Axén för att få reda på vilken frisyr jag kommer att ha. Det är så att jag ska vara med i programmet Förkväll som visas på tv4 =). Jag kommer att få en make over den 19 april men har redan varit och spelat in, varför jag vill vara med-filmen.

Därefter så åkte vi till BVC som numera ligger i Vaxholm, och Svea fick sina första vaccinations sprutor, en i varje ben. Första gick bra, men andra var inte ok! Sedan var hon en ganska så grinig tjej hela dagen. Efter att ha fikat med Edvin och Christina och införskaffat present till min kära syster så drog vi hemåt.

Vi fick reda på att det kan komma feber till följd av sprutorna och igår kväll så kom det med besked. Första gången vi fick smaka på Svea med feber. Min mamma kom förbi på kvällen, precis då så tog sig Svea ton och det var verkligen från tårna. Stackars mamma som trodde att hon hade något med saken att göra flydde hals över huvud, men lugnade sig sedan när vi berättade att hon hade 39 grader i feber.

2 kommentarer:

  1. Spännande med förkväll! Kul att du kom med! Inte för att du behöver det... men det är ju kul att bli stylad. =) Kram kram!!

    SvaraRadera
  2. Jag ska kolla på förkväll! Roligt. Angelica fick sina sprutor förra veckan. Aj aj vad hon skrek en stund. Bara lite varm nästa dag.

    SvaraRadera