onsdag 3 mars 2010

Konsekvenserna av utbildningen!


Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så var vi på utbildning för Svea på spädbarnsverksamheten Tittut förra veckan. Vi satt en hel förmiddag och fick lyssna på olika åkommor som barn med ds kan dra på sig.

Detta har resulterat till att jag på fullaste allvar tror att Svea har infantil spasm. Har suttit och tittat på min dotter för att se om hon flackar med blicken och om hon knycker med nacken. Jag måste faktiskt erkänna att det gick så långt att jag var tvungen att ringa barnläkaren för att få lite konsultation. Hans fråga var direkt om jag hade märkt av symtomen och sedan sökt på det, jag var ju tvungen att medge att vi hade varit på utbildning!!!!

Vad han menade på var att infantil spasm mest visar sig på barn som varit med om en jobbig förlossning, där barnet kanske fått syrebrist. Men det jag berättade om Svea tyckte han inte lät alarmerande. Så här med facit i hand så kan jag nog se vad han menade, klart att Svea ser mig i ögonen och vad jag tyckte var knyck i nacken är nog för att hon inte orkar hålla uppe sitt lilla huvud. Hon är ju trots allt endast 2,5 månad!

Nu däremot så börjar hennes ögonen klibba, snabbval 1 på telefonen så kommer jag direkt till BVC och hör mig för vad jag ska göra! Nej nej nej, jag kommer inte att bli en harig morsa!

4 kommentarer:

  1. Hon är så söööööt :D:D:D Man vill bara pussapussa henne!

    SvaraRadera
  2. Min biologiska klocka har till slut tickat igång, det är så sjukt

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bild på min lilla söta granntjej! (Svea alltså, även om du oxå är söt;)

    Oavsett Sveas diagnos så är det nog ganska vanligt att man blir lite harig av sig som nybliven mamma... och jag tror att det är bättre att ringa en gång för mkt till BVC, läkare etc för att stilla sin oro än att sitta hemma och googla och stressa upp sig. Jag har också ringt en del gånger ang. både det ena och andra... =)

    Kram!!

    SvaraRadera