torsdag 11 mars 2010

Nu ser vi framåt


Ännu en dag med solsken och plusgrader, underbart!

Det är dags att se framåt... att den lilla ängeln som ligger bredvid mig i soffan är som vilken liten tjej som helst och att vi nu tänker bort hennes diagnos för ett ögonblick.

I morgon så kommer några gamla vänner från gymnasiet och jag ser verkligen fram emot att uppleva gamla minnen, dricka några glas vin och snacka en himla massa skit! Nästa helg så kommer höjdpunkten på året - tjejhelgen! I år så har vi två nya deltagare i form av Wilma och Svea =). Vi är sju tjejer som sparar pengar varje månad och en gång per år så gör vi något. I år har turen kommit tillbaka till Skåne och alla kommer mötas upp i Malmö. Schemat är självklart hemligt vilket gör det hela lite mer spännande.

I år så kommer också Lars att åka med ner så jag får umgås med tjejerna och Svea får hänga med Lars och Lisas man Niklas. Därefter så kommer vi att åka på semester, för sedan bär det av till Sälen och vår stuga där. Ett hus som har varit med oss i familjen sedan innan jag föddes, morfar byggde huset 1974! Min mamma och hennes man, Gösta, ska också åka med oss.

Sedan kommer den stora flytten!!! En vecka efter det att vi har kommit hem så har vi tillträde till huset och veckan efter så är det flytt.

Så som sagt, med våren som anländer så lämnar kalla tankar om ett handikappat barn och framåt ser vi den varma vårsolen som skiner på en underbar liten dotter.

2 kommentarer:

  1. Mycket mysigt att se fram emot... och härligt med positiva tankar!!

    Du har en otroligt söt liten dotter och hon har en otroligt stark mamma! Det blir tråkigt att förlora er som grannar, men vi är glada för att vi lärt känna er och ser fram emot att besöka er i ert fina nya hus! Kram Sofie

    SvaraRadera
  2. Jag är lite ledsen att ni kommer att flytta SÅ långt bort från oss, men samtidigt är jag väldigt glad att ni har hittat ett sån underbart hus där med många extra sovrum=). Jag och grabbarna kommer och busar med svea och sen kan du och jag kan dricka skumpa i solen. Albin sa idag att när inte han kan ha sin hjälm längre så ska Svea få den, och då ska han lära henne hur man åker skridskor, han är ju STORKUSIN och det är hans uppgift.
    Kommer sakna er när ni är i Sälen! KRAM Syster Yster

    SvaraRadera