tisdag 9 mars 2010

En liten gråtande ängel


Svea är en lugn liten tjej som inte säger så mycket, förutom när hon är hungrig eller har bajsat. Men i slutet på förra veckan fick jag en liten smak på vad vissa föräldrar går igenom. Svea fick en ögoninfektion i torsdags som eskalerade i fredags och vid två tiden så orkade jag verkligen inte mer och Lars fick från jobbet ringa till sjukvårdsupplysningen.

Svea hade då gråtit från och till sedan morgonen och när klockan var två orkade jag som sagt inte mer. En viss förståelse har jag fått för föräldrar som har kolik barn, men som sagt, viss förståelse. Jag klarade några timmar, men skickar en tanke till dom som orkar i flera veckor, ibland månader.

Att vi sedan kom till barnakuten på Danderydssjukhus och därifrån på en halvtimme, och då med recept på ögondroppar till Svea i handen tycker jag är fantastiskt. Vi la i parkering på 3 timmar så det kanske säger lite om våra förväntningar. Men å andra sidan har all sjukhus kontakt med Svea gått som smort.

2 kommentarer:

  1. hoppas att ögat blivit bättre!
    vi ses snart!
    kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Hoppas att vi ses på måndag!

    / Tove med mamma och pappa

    SvaraRadera