fredag 21 maj 2010

Aldrig är det rätt!

Nu har vi haft ganska så varmt väder några dagar och för mig så är det att gå från ytterlighet till en annan. När Svea kom var det 20 minus och drivor med snö på gator och torg. Idag är det 25 grader varmt och inte ett moln på himlen. Från att vara orolig för köld, Sveas lungor (hon var så liten och det var så kallt) till att nu vara orolig för värmen och att hon inte ska svettas. Är detta ett liv som förälder, oro och när är det bra väder?!?!?!! Eller är det en svensk i ett nötskal?!?!!? Många stora frågor ;)

Det har variefall hänt väldigt mycket min underbara lilla flicka, hon börjar sitta bättre och bättre, har lite smått börjat få smakportioner och har lärt sig hur man tar sig från rygg till mage, och från mage till rygg. Därtill testar hon sin röst och gör dom mest fantastiska små och stora ljud.

I helgen så ska hela familjen till landet och hjälpa till att måla nya bastustugan. Min halvbror Kim och hans två barn Olivia och Hedvig kommer också med. Måla, basta, grilla, bada (kanske) och dricka lite gott vin.... fantastiskt - snudd på facit!!!!















Sedan vill jag passa på att tacka min vän Roos alias räkan för att hon introducerade mig till osten Halloumi. Detta har medfört att mina luncher som mamma ledig består av sallad och några skivor Halloumi!!!

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar