söndag 23 maj 2010

Behöver man göra det som är rätt?

När jag var liten så "klockade" alltid min pappa allt jag gjorde, om det var att hämta brödet, tidningen eller något annat så fick jag veta att jag alltid var snäll och hämtade saker. Idag så gör man så mycket saker, fortfarande för att vara snäll.... eller varför? Idag kanske det dock inte handlar om att hämta saker. Min kusin tar studenten på fredag, och samtidigt så har jag bokat in mig på att gå på nya "Sex and the city" filmen och middag efter. Jag vill verkligen gå på filmen och sedan middag men "folk" man frågar tycker självklart att jag ska på studenten. Varför kan man bara inte göra som man vill?!?!??! (med risk för att låta som en bortskämd femtonåring). Till helgen så ska vi bort.... igen! Hela veckan så har vi saker att göra, nästa vecka också samt att vi var borta i helgen och ska bort nästa helg också. Kan man inte bara få göra som man vill?

Så nu har jag fått gnälla lite =)

Idag så ska vi till Tandläkaren och Svea ska få sin gomplatta. Det ska bli spännande att se hur dom ska göra avgjutningen i hennes mun, men också hur hon reagerar att ha den i munnen.

2 kommentarer:

  1. Lilla syster...du får och ska göra det du vill. Det gäller bara att ta ett djupt andetag och sen säga NEJ! Den här gången så var du dubbelbokad och du är med på presenten ändå. Det är svårt första gången men ju mer du tränar desto lättare blir det. Man lever bara en gång och det gäller att ta vara på livet... Det är inte någon som tackar dig för att du är för snäll och gör saker som du egentligen inte vill. Jag backar upp dig till 100% LOVE ALWAYS/ din stora syster

    SvaraRadera
  2. Cissi!! Håller med storasyster, gör det du VILL, ingen tackar dig för att du går emot dig själv!! Dessutom vill vi ju ha med dig!!
    SATC 2-Kramar Elin

    SvaraRadera