måndag 3 maj 2010

Helgen gick i ds tecken

Ännu en smått hysterisk helg är avklarad! Vi hade en grillkväll med några vänner i fredags, mina hemgjorda maränger gjorde succé och kvällen slutade med att vi stupade i säng runt två tiden. Sedan ringde klockan vid sju - time för möhippa!!!! Väl där så var det dags för skrattyoga, där man skulle fejkskratta, vilket kanske inte riktigt är min kopp te. På möhippan så var det några som jag kände sedan tidigare men inte träffat sedan Svea kom vilket gjorde att det fokuserades en del på henne och ds.

På kvällen så firade vi min systers man på hans 40 - års dag och Svea fick träffa mina två mostrar och min kusin. Vi har heller inte sets sedan Svea kom och en del fokus riktades även då till ämnet. Även den kvällen stupade vi i säng och relativt utvilade vaknade vi till Lars födelsedag den 2 maj (vilket också är min pappas födelsedag, min chef och min farbror). På eftermiddagen så kom Lars familj, kusin (med familj) och min mamma.



Igår fick vi dock en lugn dag med ett besök på Tittut, lite nybakade frallor och sång med barnen. Det är alltid ett enormt lugn som infaller sig hos mig när jag kommer dit med Svea. Dom fantastiska eldsjälar som ser till att vi har kaffe i koppen och fralla i munnen är en stor bidragande orsak.

Vi var sedan förbi jobbet en sväng och tog en lunch. Alltid roligt att träffa alla, men tråkigt att höra att det är en ganska så uppgiven stämning som genomsyrar hela avdelningen. Till och med min chef, har övriga organisationen uppe i halsen och hintade om att det inte är så dumt att se sig om i världen innan jag kommer tillbaka. Vem vet det kanske är bättre att fokusera på ett syskon till Svea än att tänka på ett nytt jobb =)

Då var det tecken i kväll och vi har varit dåliga på att öva... hoppas inte det blir läxförhör, så man sitter med skägget i brevlådan som på den gamla goda skoltiden!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar