måndag 24 maj 2010

En dag från hell


Klockan ringde vid sex och jag trodde att vi hade MASSOR med tid innan bussen gick till stan. Sitter i godan ro och äter frukost när jag märker att bussen går faktiskt om 30 minuter, så det är bara att packa väskan och springa till bussen. Tar med mig kaffe i mugg så jag får en kopp på morgonen, dessvärre så läcker den och Svea får lite kaffe på sin fina åkpåse. Får stå på bussen in så kaffet får intagas gående. Väl framme så har jag glömt Sveas mat och jag får gå till ICA, där dom har allt utom Semper 2. Tar Semper 1 och går till kassan, självklart har jag glömt min plånbok hemma =(

Vi kommer till tandläkaren och där möts vi av en sköterska som är helt fantastisk. Tandläkaren kommer in (som tyvärr är lite tafatt) men blandar i ordning en mix som ska i en skena och i Sveas mun. Hon ska sedan hålla skenan i ca 20 sek så den stelnar och blir en avgjutning. Svea sitter i mitt knä i tandläkarstolen och än så länge är allt frid och fröjd. När sedan tandläkaren kommer med geggan i skenan och trycker in den i munnen så tycker inte Svea att det är så skit roligt och säger ifrån REJÄLT! När sedan avgjutningen är klar och Svea är skogstokig så säger tandläkaren att den inte är bra och måste göras igen.... HERREGUD!!! Då säger hon också att hon tycker Svea är lite liten och att vi ska göra om denna procedur efter sommaren. Kunde hon inte ha kollat Sveas personnummer innan och ringt och sagt detta ?!?!??!?!

Svea var sedan otröstlig och inte ens mat gick att få henne lugn. Min underbara man körde sedan hem oss till Resarö och på vägen hem så somnade gumman, vaknade hemma och har varit super trött sedan dess.

Nu är snart dagen slut och vi lägger den till minnet som en dag vi inte vill uppleva igen!

2 kommentarer:

  1. Andas!!! :)
    Nä, skoja bara... men usch vad tråkigt att dom inte kunde tagit reda på hennes ålder tidigare... så ni slipper göra om det.

    Hoppas vi kan ses snart vännen! Kram!!

    SvaraRadera
  2. Usch vilken dag också blev allt gjort i onödan också, trist. Hoppas ni får en bättre dag imorgon! Kram Malin

    SvaraRadera