måndag 10 maj 2010

Inte ok!

Träffade mina underbara vänner i fredags och vi ordnade middag hos Malin. Framåt halvett så var det dags för mig att kasta in handduken, jag har ju en bit hem numera. Kommer till bussen som går från tekniska där man kan beställa en taxi från busshållplatsen och hem. Nattbussen stannar nämligen 3 km från oss.

Kommer till Engarn där taxin ska stå, han är inte på plats men har ringt på min mobil. Jag pratar med honom och han åkte därifrån eftersom jag inte svarade i telefon. Jag försökte hävda att han skulle ha inväntat bussen eftersom beställningen gjordes därifrån, men chaufförer sa att han var på väg in till stan och la på luren!!!!

Som tur var så var det två kvinnor som också var på väg in till Resarö som jag kunde gå med. Inte för att jag tror att något händer men man känner sig inte så säker när man går själv klockan två på natten och skog på båda sidorna om gångvägen. 40 minuter tog det för mig att gå hem, totalt två timmar från stan... sådär upphetsande!

Helgen har annars varit strålande! Lars tog Svea och åkte iväg och uträttade en massa ärenden medan jag fick vara hemma och storstäda huset. Det låter säkert sjuuuuukt tråkigt men jag tycker verkligen att det är renande för själen att städa, att få rent hemma! Sedan fick vi fint besök från Nyköping då Stefan, Petra och lilla Alma tittade förbi.

Svea har också kommit en bit på väg i sin utveckling i helgen då hon tar tag om ens fingrar och drar sig framåt som att hon vill sätta sig upp. Hon har också blivit mer stabil när man sätter henne... små små steg i rätt riktning.

3 kommentarer:

  1. så kul att svea gör framsteg, innan man vet ordet av det så sitter hon helt själv!
    längtar tills ni kommer ner!!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Tack för en jätte mysig helg! Så kul att få se hur ni har det i nya huset och att få riktigt gott om tid att umgås med er och Svea! Kramar från familjen Germerud

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilken söt liten Svea ni har fått, GRATTIS! Roligt det ska bli att följa er blogg, tack för att du skrev hos oss! Kram Malin

    SvaraRadera