torsdag 18 februari 2010

Stygnen ska bort och barnet är på väg

Två veckor efter det att jag opererat handen så skulle jag ta bort stygnen, lagom till första snön föll över Stockholm. Med stygnen och bandaget borta så förberedde jag mig på att gå hem från jobbet och inte komma tillbaka på ett år.

Helgen innan jul, på lördagen, så skulle vi ha en liten glögg fest och det var väl sådär runt 20 personer som kom till slut. Jag jobbade hemifrån den sista veckan vilket gjorde att jag hade några minuter över och kunde dekorera hemma så att vi hade en underbar julkänsla.

Glögg festen kom och gick och på natten till söndag så gick även mitt vatten. I och med att jag kallt räknat med att gå över tiden i minst två veckor så trodde jag först att jag hade kissat på mig. Ungefär en timme senare så var jag övertygad om att det var vattnet och väckte Lars som omtumlad ringde förlossningen.

Vi var välkomna in vid elva tiden för kontroll och fram tills dess så var det vinterstudion på tv med en stor frukost i fall det skulle sätta igång. Väl på sjukhuset så konstaterades det att det var fostervatten och vi fick åka hem.

Väl på kvällen så kom värkarna igång sakta men säkert och framåt halv tolv blev det outhärdligt och vi åkte in till förlossningen. Ska sägas att det är underbart att bo fem minuter från sjukhuset när man har ont! Vid två tiden på natten så vart även lustgasen outhärdlig så tyngre droger sattes in. Fem över fem på måndags morgon så föddes vår underbara dotter Svea Viola!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar