onsdag 24 februari 2010

Utbildning, för min dotter?

Idag har familjen varit iväg till Tittut, där dom har arrangerat en heldag för föräldrar till barn med ds. Vi var sådär tolv familjer med barn i åldrar från tre veckor till två år.

Det var en kvinnlig läkare från Astrid Lingrens barnsjukhus som berättade om alla åkommor som barn med ds kan dra på sig, men även vad som kanske komma skall, vad kan dom dra på sig i framtiden.

Inte bara fick man insikt om vilken otrolig tur i oturen vi har haft. Svea är en frisk liten tjej, fast en kromosom för mycket. Men idag har vi träffat barn som har och haft hjärtproblem, tarmproblem och mer därtill.

Hela tiden så sitter jag där och mest känner mig mal placerad, vad gör jag här? Vi har inte ett handikappat barn, ett barn med funktionsnedsättning, ett barn som är rörelsehindrat, en mongoloid. Vi har ju Svea och hon har inga problem med tarmar, eller sköldkörteln, eller hjärtat, eller synen, eller hörseln, hon är ju helt perfekt. Så vad gör jag här? Det var ju inte så här jag hade sett oss, vår lilla familj.

Jag måste börja acceptera Holland och lämna tanken på Italien!

4 kommentarer:

  1. Ibland behöver man insikt om hur lyckligt lottad man är, man ser det ofta inte själv.
    Jätteroligt att hitta hit till din blogg, kommer att komma tillbaka!

    SvaraRadera
  2. Hej Cissi, tårar rullar längst min kind.....Gud vad fint och bra du skriver, ska absolut följa den....pussar och kramar till Dig och världens finaste Svea Viola / Elin

    SvaraRadera
  3. Oj, vad konstigt det blev...menar att jag absolut ska följa din blogg. Kram

    SvaraRadera
  4. Tack så hemskt mycket för fina ord, det glädjer mig att ni vill komma tillbaka och läsa om oss =)

    Ses!

    kram från Svea Viola och Cecilia

    SvaraRadera