söndag 28 februari 2010

Tack mina kära vänner!



Fredagen kom och gick i ett ögonblicks fart. På förmiddagen så fick jag och Svea en stund för oss själva innan vi satte oss i bilen och körde ut till vår nya hemort, Resarö. Om ungefär en månad så ska vi flytta in till vårt nya hus på Resarö, för vi känner att vi inte har tillräckligt att göra =) Vi har hittat ett fantastiskt nybyggt hus som ligger i Stockholms skärgård där vår älskade lilla tjej ska få växa upp.

Efter turen till Resarö var det mammas tur att lämna, för en hård bowling match mot mina underbara vänner. Därefter var det middag och sedan tittade några fler vänner in på restaurangen där vi satt och åt. Jag försöker att inte hela tiden prata bebis (ångest för att inte bli den som man själv fasade innan Svea) men känner hur svårt det är att komma från ämnet. Visst är det min vardag nu, som jobbet var tidigare. Men känner också hur mycket jag saknar det "vuxna" jobb- ämnet och kunna samtala om något annat än bajs och down syndrom.

Trots att jag hela tiden saknar mitt lilla hjärta, och ringer sådär tre gånger under kvällen för att se att allt är ok så är det också otroligt skönt att sitta ner några minuter med ett gott glas rött och inte hela tiden lyssna efter barnljud. Att bara slappna av och kunna fokusera på mina vänner och mig själv. Är otroligt tacksam för att ni finns och lyssnar med tålamod på mitt tjat om bajs och down syndrom.

Tack flickor, ni vet vilka ni är ;)








2 kommentarer:

  1. Söta du! Det är alltid lika fantastiskt att träffa dig, både med och utan Svea. Dock får jag lite cravings efter Svee när jag inte träffat henne på länge men då dyker vi upp med kladdkaka och hänger hos er så länge vi kan.
    Unna dig själv att ta det lite lugnt, detta året kommer att gå fort. När du sedan sitter på jobbet och Svea är på dagis, kommer du se tillbaka på denna tid och glädjas. För övrigt vill jag ha en returmatch i bowling!
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Men Cissi ska ni flytta till Resarö??!! Å va härligt för er! Jag har vuxit upp på Överby där min mormor har sommarhus, är fortfarande där om somrarna. Jag försöker nu få Andreas att vilja flytta dit...:) Vart har ni köpt hus? KRAM Emelie

    SvaraRadera